Як і чим змащувати фурнітуру пластикових вікон
Як будь-яка механіка, фурнітура пластикових конструкцій потребує регулярного змащування. Зробити це можна двома шляхами — викликати фахівця з усіма наслідками, які передбачають матеріальні витрати, або виконати всі роботи самому. Якщо ви схильні до другого варіанту, то питання буде стояти так — чим можна, а чим не можна змащувати фурнітуру.
Очищення фурнітури
Без очищення фурнітури обійтися ніяк не можна. В іншому випадку весь пил, який накопичився на елементах фурнітури, разом зі замщенням попаде під поверхні, які труться одна об одну. Наше місто запорошене, тому металопластикові вікна Одеси забиваються пилом дуже швидко — достатньо відкрити стулку і поглянути на обв'язку (фурнітуру по периметру).
Якщо коротко, то послідовність очищення наступна — проходження пилососом по периметру стулки (позбуваємося свіжого пилу), прохід губкою з калош-бензином по забрудненим металевим частинам обв'язки (змиваємо спресований пил і старе, просочене пилом мастило). Робити це потрібно при різних положеннях ручки, зрушуючи фурнітуру в різні місця. Губку бажано міняти або промивати частіше, а в якості змивки краще використовувати саме калош-бензин з його швидким випарюванням. Інші речовини (уайт-спірит, наприклад) можуть залишати шар жиру, якого ми намагаємося позбутися. Після завершення очищення можна почати змащування.
Чим змащувати фурнітуру
Сам процес змащування нескладний — донести мастильний матеріал до поверхонь, що труться. Питання в тому, що використовувати.
Перш за все назвемо мастила, які не можна або не слід використовувати.
- Рослинні олії всіх видів
- Майже всі автомобільні мастила
- Технічні оливи, зокрема веретену і велосипедну
- Солідол, циатім і подібні густі мастила
На багатьох сайтах радять використовувати веретену оливу. Це добре очищена якісна олива, але не для пластикових вікон. Як ви змогли помітити, всі перераховані вище мастильні матеріали об'єднує одна ознака — у них немає часу висихання. Закрапаєте ви, наприклад, веретену оливу. Вікно буде працювати, працювати добре, доки мастило не набере пилу, не загусне через це і не перетвориться нарешті в брудну абразивну пасту (згадуємо брудний велосипедний ланцюг у вигляді волохатої мотузки через декілька днів після змащування).
Взагалі, зв'язок з велоланцюами спостерігається прямий. Якщо в якості мастила ланцюга використовувати тефлонову велооливу, то через кілька годин її основа випарується, але тефлон залишиться в потрібних місцях. А до сухого ланцюга пил майже не прилипає.
Для змащення фурнітури підійдуть спеціалізовані мастила для віконної фурнітури. Це очевидна відповідь, але є такі не у кожного. Тому можна використовувати будь-яке спеціалізоване мастило зі швидким випаровуванням сполучною основи і низькою в'язкістю. Це можуть бути речовини для прецизійного змащення, велозмащення на тефлоновій основі (тільки літнє, зимове дуже густе), силіконові спреї та подібні матеріали.
Всі перераховані матеріали об'єднує низька в'язкість і швидке випаровування основи — ви прочистили фурнітуру, змастили, попрацювали ручкою, щоб рознести мастило, а через 20 хвилин основа мастила випаровується і поверхня стає майже сухою, але змащеною в дотичних місцях. Вам залишиться лише пройтися сухою ганчіркою, щоб зняти напливи і надлишки мастила.
Мастильні матеріали можуть бути у вигляді пластикових пляшечок або балончиків зі спреєм. Останні краще, бо через довгий носик мастило легше донести в вузькі та важкодоступні місця (замок ручки, наприклад.)
Більш додати нічого. Якщо ви очікували отримати назви мастил, то ми не наводимо їх з простої причини — в різних регіонах і країнах вони різні, та й назви змінюються. Замість цього ми вказали вам принцип, за яким потрібно шукати мастило.
Загидити вікно спеціалізованим мастилом досить важко, головне — не використовувати для змащення підручні засоби, бо повне розбирання і промивання фурнітури через найкоротший час вам гарантовано.